ZİYARETÇİ VE REFAKATÇİLERİNİZ İÇİN BİLGİLER

1- Hastanemizde ziyaret saatleri hergün; 12:00 – 14:00 ve 18:00 – 21:30 dur.

  • Hasta odasında iki kişiden fazla ziyaretçi alınmaması,
  • Ziyaretlerin 15 dakikayı geçmemesi,
  • 12 yaşından küçük çocukların kendi sağlıkları için hasta odasına alınmaması,
  • Hasta odasına dışarıdan yemek alınmaması,
  • Hasta odalarında canlı saksı çiçeği bulundurulmaması,
  • Odalarda yangın tehlikesi açısından elektrikli su ısıtıcısı bulundurulmaması, önemle rica olunur.

2- Hastalarımızın sağlığını korumak için ziyaretçiler ve hastane çalışanlarının hastanenin dışında, belirlenen alanlarda sigara içmeleri sağlanmıştır.

3- Tıbbi ekipman kullanılan alanlarda cep telefonları kullanılmamalıdır.

4-Doktorunuz tarafından sağlığınız için ziyaret ve refakatçi uygulaması yasaklanmışsa lütfen buna uymaya özen gösteriniz.

YİYECEK VE İÇECEK HİZMETLERİMİZ

08:00 –18.00 saatleri arasında hizmet veren kafeteryamızda misafirlerinizi ağırlayabilir ve ürün çeşitliliğinden yararlanabilirsiniz.

TABURCU BİLGİLERİMİZ

Hastanemize gelen tüm hastalarımızdan, uygulanacak tedaviye göre, ücret yatış öncesinde alınır. Doktorunuzun daha hızlı iyileşebilmeniz için uyguladığı ek tedaviler veya ek tetkik istekleri; tarafınıza hasta kabul birimi tarafından bilgi verilerek ayrıca fatura edilir. Uzun süreli tedavilerde bu yüzden belirli aralıklarla tekrar ödeme alınması gerekebilir.

Doktorumuz, en geç, sabaha viziti sırasında size gün içerisinde taburcu olup olmayacağınızı söyleyecektir. Hastanemizde nakit ya da kredi kartıyla ödeme yapabilirsiniz.

Bağlı olduğunuz kurumdan onay alınacağı için sizi bir süre bekletebiliriz. Elimizde olmayan bu durum için şimdiden özür dileriz. Tam gün ücreti ödememek için lütfen odanızı saat 12: 30 ‘ dan önce boşaltınız.

Taburcu işlemleri yaklaşık bir- iki saat içinde sonlandırılacaktır.

ANLAYIŞINIZ İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİZ.

TABURCU OLMADAN ÖNCE

Eve gittiğinizde neler yapacağınız konusunda eğitildiğinizden, kullanacağınız tüm ilaçlarla ilgili detaylı bilgi anladığınızdan, kontrol randevunuz varsa randevunuzla ilgili tüm işlemlerin yapıldığından emin olunuz.

Lütfen kontrol randevunuza, verilen gün ve saatte gelmeye özen gösteriniz.

İhtiyacınız olduğunda aramak üzere telefon numarası isteyiniz.

Size daha kaliteli hizmeti sunabilmemiz için lütfen anket formunu doldurunuz ve Hasta Kabul Birimi Sorumlusu’na teslim ediniz. Katlarda bulunan dilek öneri kutularını da kullanabilirsiniz.

BİZE GÜVENDİĞİNİZ VE BİZİ TERCİH ETTİHİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.

HASTANEMİZE GELİRKEN NELER GETİRMELİSİNİZ?

Hastanemize geldiğiniz gün, hasta kabul sorumlusu tarafından karşılanacaksınız. Gelirken aşağıda belirtilenleri yanınızda getirmelisiniz:

  • T.C vatandaşlık numaranızın yazılı olduğu kimlik belgeniz.
  • Ödeme durumunuza göre sağlık sigorta kartınız, kurum sevk kağıdınız veya sağlık karneniz
  • Doktorunuz talep ettiyse tıbbi kayıtlarınız, röntgenleriniz veya daha önceki tetkik sonuçlarınız
  • Sizi rahat ettirecek özel eşyalarınız
  • Kullandığınız tüm tıbbi ve bitkisel ilaçların listesi.

KİMLİK BİLGİLERİNİZ

Hastanemize geldiğinizde sizi, hasta kabul danışmanımız karşılayacak ve tüm kimlik bilgileriniz ile randevunuzu kontrol edecektir. Kat hemşireniz, size adınızın yazdığı, uygun renkte bileklik verecektir. Lütfen bu bilekliği hastaneden taburcu olana kadar çıkartmayınız.

Sizinle ilgilenen tıbbi ve idari ekibi tanıyabilmeniz için tüm hastane çalışanlarımız, üzerlerinde isim, resim, bölüm ve görevi yazılı kimlik kartları taşıyacaklardır. Eğer üzerinde kimlik kartı olmayan bir kişi sizinle ilgileniyorsa, güvenliğiniz için lütfen kim olduğunu ve görevini sorunuz.

ODANIZ

Hastanemizin tüm hasta odaları, konforunuz için yenilenmiş olup en yüksek hijyen şartlarına sahiptir. Odanız kabulünüzden sonra kat hemşiresi tarafından odanız ve odanızda bulunan eşyaların nasıl kullanılacağı gösterilecektir. Acil durumda hemşire ile iletişiminizi sağlayabilmeniz için başucunuzda ‘hemşire çağırma zili’ bulunmaktadır. Yatağınız konforunuza göre ayarlanabilmektedir. Hasta odalarında şifresini kat sekreterinden temin edebileceğiniz kablosuz internet bağlantısı bulunmaktadır. Odalarda klima sistemimiz mevcuttur. Klimanızın ayarı için lütfen kat sekreterinize haber veriniz. Odalarımızda enfeksiyon kontrolü ve güvenliğiniz açısından yiyecek bulundurmamaya özen gösteriyoruz. Buzdolabınızı içecekleriniz için kullanabiliriz. Eğer özel bir diyetiniz yoksa odanıza 08:00-18:00 saatleri arasında hizmet veren kafeteryamızdan sipariş verebilirsiniz.

Odanızda enfeksiyon kontrolü ve güvenliğiniz açısından yiyecek bulundurmayınız.

TELEFON VE TELEVİZYON HİZMETLERİ

Yatış işlemlerinizi takiben odanıza çıktığınız zaman kat görevlisi tarafından size oda telefonunuzu teslim edilecektir. Hastane içi konuşma yapmak istediğinizde, kitapçığın son sayfasındaki veya odanızda bulunan ‘Önemli Telefonlar’ broşüründeki dahili numaraları tuşlamanız yeterli olacaktır.

KİŞİSEL VE DEĞERLİ EŞYALARINIZ

Hastaneye sadece gerekli ve sizin için önemli eşyalarınızı getirmenizi tavsiye ediyoruz. Odanızı bir süre için bile terk etseniz kat hemşiresinden odanızı kilitlemesini isteyiniz.

Takma dişler veya işitme cihazlarını; yemek tepsisinde, su bardaklarınızın içinde unutmayınız veya kağıda sarılı olarak bırakmayınız.

Kişisel eşyalarınız için odanızda bulunan dolapları kullanabilirsiniz.

TIBBİ KAYITLARINIZ

Tüm kayıtlarınız bilgisayar ortamında saklanmaktadır. Kayıtlarınız kesinlikle gizli tutulmaktadır. Kayıtlarınızın güvenliği ve gizliliği bizim için çok önemlidir.

BAKIMINIZDAN SORUMLU EKİP

Hastanemizde bulunduğunuz süre boyunca sizden sorumlu tüm çalışanlar kendilerini size tanıtacaktır. Tedavi ve bakımınızla ilgili yanıtlanmasını istediğiniz her soruyu sorabilir ve bakımınıza katkıda bulunmayı isteyebilirsiniz.

Doktor, hemşire, eczacı, diyetisyen ve idari kadro personeli ile tüm diğer personel sizin için hastanemizde kalışını kolaylaştırmak ve rahatlamak için birlikte çalışacaktır.

DOKTORLAR

Nitelikli ve uzman doktorlarımız hemşireler aracılığı ile tedavinizle ilgileniyor olacaklar. Hastanemizde kalışınız süresince yatışınızdan sorumlu doktor uygun gördüğü taktirde, tedavinizle bir ya da birden fazla doktor ilgilenebilir.

HEMŞİRELER

Hemşireler, siz, yakınlarınız ve doktorunuz arasında önemli bir bağlantı halkasıdır. İhtiyaçlarınızı iletmenize, tedavinizi anlamanıza ve iyileşme sürecinizi hızlandırmaya yardımcı olurlar. Önemli belirtileri not etmek, kişisel hijyeninizi sağlamak, ağrınızı kontrol etmek ve sağlığınızı nasıl koruyacağınız konusunda sizi eğitmek en önemli görevleri arasındadır.

ECZACI

Eczacılar, doktorla ve hemşirelerle birlikte hastaların tüm ilaç ve tedavilerinden en iyi sonucu almalarını sağlamaya çalışan uzmanlarımızdır. Hastanemiz eczacıları ile şahsen tanışmasanız bile, takımımızın aktif ve önemli bir parçasıdırlar. En son teknoloji kullanarak ilaç hazırlarlar ve yan etkilerden alerjiler ve muhtemel ilaç ve gıda etkileşimlerinden kaçınmak için tedavinizi yakından izlerler.

DİYETİSYEN

Hastanemizde, doktorlar ve hemşirelerle yakın ilişki içerisinde çalışarak doğru beslenmenizi sağlayan uzman diyetisyenimiz bulunmaktadır. Doktorunuz tarafından, size özel talep edilmiş menümüz, diyet uzmanımızın denetiminde hazırlanarak sizlere servis edilmektedir.

Özel diyetteyseniz veya menü talebiniz varsa lütfen kat hemşireniz ile görüşünüz.
Lütfen, doktorunuzun verdiği diyet programına uyunuz ve sağlığınız için ziyaretçilerinizi dışarıdan yiyecek -içecek getirmemeleri konusunda uyarınız.

YEMEK SERVİSİ SAATLERİ

Kahvaltı servisi: 07:30 – 08:30
Öğle servisi: 12:00-13:00
Akşam servisi : 17:00 – 18:00 arasında

TEMİZLİK SAATLERİ

Kat hizmetleri 08.00-09.30-14.30-15.00- 23.00 saatlerinde olmak üzere üç kez odanıza uğrayarak odanızın temizliğini yapacaktır.

GÜVENLİ İLAÇ KULLANIMINIZ

Yanınızda getirdiğiniz ve kullandığınız her türlü ilacı, doktorunuza ve hemşirenize bildirerek teslim ediniz. Güvenli ilaç kullanımınız için bu ilaçlarınızın doktor ve eczacı tarafından onaylanması gerekmektedir.

TEDAVİ VE BAKIM PLANINA KATILIMINIZ

Sizin, tedavi planınız katılımınız, neyin neden yapıldığını bilmeniz açısından bizim için çok önemlidir. Bu nedenle;

  • Hemşire ve doktorunuz ile tedavi ve bakımınızı konuşunuz.
  • Tedavinizi anladığınızdan emin olunuz. Anlamadığınızı sormaktan çekinmeyiniz.
  • Eğer ameliyat olacaksınız doktorunuzdan neler olacağını anlatmasını isteyiniz.
  • Eğer ağrınız var ise hemşire ve doktorunuz ile görüşünüz. Onlar gerekli işlemleri yapacaklardır.

BİLGİLENDİRME VE ONAM

Hastanemizde poliklinik ve klinik hastalarına uygulanacak riskli işlemlere yönelik aydınlatılmış onam formları düzenlenmiştir. Onam formlarında; işlemin kimin tarafından yapılacağı, işlemden beklenen faydalar, işlemin uygulanamaması sonucunda karşılaşılabilecek sonuçlar, varsa işlemin alternatifleri, işlemin riskleri- komplikasyonları yer alır. Ayrıca işlemi uygulayacak hekimin adı, unvanı ve imzası ile işleme ait bilgi verdiği tarihi ve saat kayıt edilir.

Hastanın adı -soyadı ve imzası rızasının alındığı tarih ve saat bulunmaktadır. Onamlarda hastaların/ vasisinin/ yasal temsilcisinin “okudum anladım kabul ediyorum” ifadesini kendi el yazıları ile yazması ve imzalaması istenir.

Onam verdiğiniz her işlem öncesinde işlemi ret etme ve durdurma hakkına sahipsiniz. Ret etme durumunuz tedaviyi ret ediyorum seçeneğine hastaların/ vasisinin/ yasal temsilcisinin “okudum anladım kabul ediyorum” ifadesini kendi el yazıları ile yazması ve imzalaması istenir.

YARALANMALARA KARŞI ALACAĞINIZ ÖNLEMLER

Hastanemiz ortamına yabancı olmanız ya da kullandığınız ilaçlar nedeniyle çevreye uyumunuz bozulmuş olabilir. Kendi güvenliğiniz için lütfen şu önlemlere uyunuz:

  • Eğer doktor ya da hemşireniz yalnız başınıza kalkmamanız için sizi uyardıysa, kalkmak için yardım isteyiniz.
  • Telefon, hemşire çağırma düğmesi veya ihtiyacınız olan herhangi bir özel eşyanızı kolaylıkla erişebileceğiniz uzaklıkta tutunuz.
  • Hemşirenizden, yatağınıza kolayca inip çıkabilecek bir seviyeyi getirmesini isteyiniz.
  • Eğer yardımsız yürümenize izin verilmiş ise yürüme alanında yeterli ışık olduğundan emin olunuz.
  • Ayağınızın kaymasını önlemek için altı lastik terlik giyiniz. Yerlerin ıslak olduğunu belirten levhaları önemseyiniz.
  • Eğer baston veya yürüteç ile yürümeniz gerekiyor ise bunları güvenli ve rahat kullandığınızdan emin olunuz.
  • Banyo yapacaksanız mutlaka hemşirenizden yardım alınız.
  • Tıbbi ve idari kadronun önerilerini ve asılı uyarıları dikkate alınız.

EL YIKAMA VE ENFEKSİYONLARDAN KORUNMA

Sağlık ekibiniz sizin muayenenizden önce ve sonra ellerini yıkamak zorundadır, gerekirse lütfen hatırlatınız ve uyarınız. Size ve yakınlarınıza mikrop bulaşması olasılığının önlenmesi için sağlık ekibinin verilen talimatlara uymasını sağlayınız.

Siz de ellerinizi;

  • Tuvaleti kullanmadan önce ve sonra
  • Kirli eşyalara dokunduktan sonra
  • Yemekten önce ve sonra
  • Pansuman bölgesine dokunmadan önce ve sonra

15 saniye süre ile su ve sabun ile yıkayınız.

Vücudunuzun herhangi bir bölgesinde tedavi amacıyla sonda, iğne, tüp, pansuman varsa temiz ve kuru kalmasını sağlayınız. Bu bölgede ağrı, kızarıklık, akıntı, pansumanda ıslanma ve bozulma olduğunda mutlaka hemşirenize/doktorunuza bilgi veriniz.

Bu dönemde sizi ziyaret etmek isteyen kişilerden daha sonra ziyaret etmelerini isteyiniz.

Enfeksiyonun çeşidine göre hastanede yatan diğer hastaları ve personeli korumak için maske, eldiven, önlük kullanımı hatta ziyaretçi kısıtlaması gerekebilir. Bu gibi durumlarda doktorunuz ve hemşireniz alınacak tedbirler konusunda sizi bilgilendirecektir.

GÜVENLİK

Hastanemiz güvenlik hizmetleri sizin huzurunuz ve rahatınız için çalışmaktadır. Bir rahatsızlığınız ve sorununuz olduğunda lütfen kat hemşiresine haber veriniz.

İBADETHANE

Dini vecibelerinizi yerine getirmenizde yardımcı olmak amacı ile hastanemizde ibadethanemiz hizmetinize sunulmuştur.

SİGARA DÜZENLEMESİ

Hastanemizin tüm bölümlerinde sigara içmek yasaktır. Sağlığınız için bu kurala uyunuz ve ziyaretçilerinizi bu konu da uyarınız.

  • Sigara önlenebilir bir ölüm nedenidir
  • Sigaranın içinde yaklaşık 4000 kanserojen madde bulunmaktadır.
  • Sigara kanser dışında; bronşit, astım, ve üst solonum yolu enfeksiyonlarına da neden olmaktadır.

ŞİKAYET VE ÖNERİLERİNİZ

Hastanemizin veya ekibimizden bir memnuniyetsizliğiniz, şikayetiniz ya da öneriniz olduğunda dinlemeye ve düzeltmeye hazırız. İşleyişimizi gözden geçirmek adına bizimle ilgili görüş ve önerilerinizi paylaştığınız için teşekkür ederiz.